مقالات

پارچه های پلاستیکی تهدیدی جدی برای سلامت انسان

پارچه های پلاستیکی

پارچه های پلاستیکی تهدیدی جدی برای سلامت انسان : بسیاری از افراد از نشانه های نامنظم و مبهم مانند تهوع، سردرد، جوش و تاول، کهیر یا سوزش پوست رنج می برند، یک عامل اساسی برای این علائم در افراد حساس ممکن است که در واکنش به لباس هایی که پوشیده اند باشد.

مواد مصنوعی مانند

اکریلیک
نایلون
پلی استر
و مواد شیمیایی پلاستیکی
بکار رفته در لباسها گرما ساز است و مشکلات پوستی ایجاد می کند.
ماده افزودنی تفلون، در حال حاضر به طور فزاینده ای در پارچه های ساخته شده از الیاف مصنوعی بکار می رود تا دوام، مقاومت در برابر لکه، و مقاومت در برابر چین و چروک پارچه افزایش یابد. این ماده تهدیدی جدی برای پوست است.

تاثیر پارچه های پلاستیکی بر سلامت :

نگرانی جدی پژوهشگران در مورد اثرات این مواد سمی بر سلامت انسان است. چرا که این مواد بکار رفته در پارچه های پلاستیکی جدید باعث آسیب کبد و کلیه در حیوانات آزمایشگاهی، احتمالا مسائل مربوط به باروری و خطر ابتلا به سرطان را بهمراه داشته باشد.

با توجه به طبقه بندی اتحادیه اروپا؛ فرمالدئید سرطان زا است. لباسهای تهییه شده با این ماده مقاوم در برابر شعله، مانند لباس خواب کودکان است.
لباسهای تهییه شده از پلی استر نیز حاوی آنتیموان است ، که سرطان زا است و برای قلب، ریه ها، کبد، پوست مضر است.
بسیاری از رنگهای نساجی و سفید کننده ها حاوی فلزات سنگین و سمی مانند کادمیم و کروم هستند. تمام این مواد در تماس با پوست مشکلاتی ایجاد می کنند. بهتر است بجای استفاده از این پارچه های صنعتی از پارچه های طبیعی و ارگانیک سازگار با محیط زیست استفاده کنید. لباس های طبیعی و ارگانیک واکنش های آلرژیک و تحریک پوست کمتری دارند. برای کاهش خطرات پوستی و مشکلات دیگر سعی کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:
به دنبال لباس های ساخته شده از الیاف طبیعی مانند کنف، بامبو، پنبه آلی، پشم، ابریشم، کتانی باشید.
راش، کهیر، خارش، تاول، قرمزی یا دیگر واکنش های منفی به لباس های خود را در نظر بگیرید.
سعی کنید از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
مقدار صابونی که در شستشو لباس استفاده می کنید کاهش دهید زیرا ممکن است صابون باقی مانده در لباس ها و ملافه باعث سوزش پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *